andreakarolina

Minnen

Publicerad 2009-06-10 22:59:17 i Allmänt,

Idag har jag och Erik träffat Freja inne i linköping. Var så mysigt att få sitta och prata ett tag och imorgon blir det öl o vatten på Klompen. Det ska bli kul att hinna ses lite mer nu när vi ändå är här lite längre än vanligt!

 Har tänkt mycket på mamma idag och egentligen hela veckan. Blir så tydligt att hon inte finns här när det är stora saker på gång. Filippa var så lik henne på balen att det var läskigt... och så fick vi ju kort som vi inte sett förut, på oss när vi var små,från mormors hus när vi tömde det. Det var en del jättefina kort och jag såg smått galen ut på alla som vanligt.. Mamma verkar ha gillat filmen Fanny och Alexander något man ser på våra klänningar. Känns så konstigt att de flesta andra på korten inte finns längre och jag är fortfarande inte redo att inse att de aldrig mer kommer göra det heller. Känns så tråkigt också att de som finns kvar har förändrats så drastiskt i mina ögon på ett halvår. Jag kan inte förstå hur vuxna människor kan bete sig så omoget och barnsligt. Jag hade verkligen inte förväntat mig det. Det som känns bra är i alla fall att Ippan verkar så lycklig nu, såg en bild på henne runt den tiden mamma försvann och hon såg ut som ett spöke. 9 år och alltid klädd i svart. Är så skönt att se henne nu så kreativ och levande som hon är. Jag är så otroligt glad att jag har mina systrar. Utan er skulle jag vara vilse.

 Igår kväll var vi och dansade med filippa och hennes klass men jag mådde mest illa. Upptäckte att jag nog borde äta riktig mat de kvällar som jag ska vara ute längre, annars känns det som om jag ska drunkna av vattnet jag dricker. Var tvungen att ta en mellanmåls bar när jag kom hem för att jag inte skulle spy. Som tur var hjälpte det och jag somnade som en stock och vaknade inte förrän kl 10 imorse. (Hungrig som en varg)

Jag är ledsen att det blev ett så deppigt inlägg men ibland blir det så.. På fredag tar Filippa studenten och vi ska försöka fira lika hårt som hon ( även om detta verkar vara endast fysiskt möjligt för Filippa själv) och jag ska minnas mamma men inte fastna i mina tankar. Det är bäst så. Jag mår bäst då...

Ps. Jag längtar som en tok efter min Kickan och snart ses vi! Det ska bli så skönt för det var alldeles för länge sen! Ds.

Nu så ska jag duscha och sen gå och lägga mig så att jag hinner somna innan hungern sätter igårn igen. Föresten, god efterätt som är nyttig: Lätt kesella och jordgubbar! Mums, detta kommer jag lyxa med nångång ibland under dessa 8 veckor som är kvar, för jag får faktiskt äta det!

Puss Andrea Karolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela