andreakarolina

Goda nyttiga muffins

Publicerad 2010-04-21 17:30:15 i Recept,

  • 3 stora eller 4 mindre ägg
  • 1 dl flytande honung
  • 3 dl dinkelmjöl
  • (1 msk psylliumfrön) Visste jag inte vad det var, så jag struntade i dem.
  • 1/2 dl fiberberikade havregryn
  • 3 tsk bakpulver
  • 1 1/2 dl äppelskivor av röda äpplen
  • 1 dl grovt hackade mandlar
  • 1 1/2 tsk kardemumma
  • 0,75 dl kallpressad rapsolja
  • 1 msk kanel
  • 4 dl rivna morötter
Grund receptet finns på nlife.se, jag gjorde i stort sett som receptet var, men jag hade i lite mer nötter. De är supergoda så pröva dem, passar som frukost, mellis eller till fika. Inget smör, socker eller vetemjöl i. Bra för känsliga magar!



Och så resultatet:




Nu ska jag fika!

Puss A

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-04-22 09:35:17

ja lätt! det är hejdundrans gott! :D



god muffins hurru! :D



pussss

Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Publicerad 2010-04-22 10:21:56

hihi visst är dom.. oh du, dom där muffinsarna måste jag göra någon dag!

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-04-22 10:30:30

vad duktig du är! :D

du kan ju skriva slutdatumet det är ju bara bra :)



pusss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela