andreakarolina

Harmoni

Publicerad 2010-02-05 16:52:59 i Det Jag Mig Ingen,

Egentligen har jag så GALET mycket att göra, plugga. Men allt jag känner just nu, i den här stunden, är harmoni och glädje. För allt jag har just nu, utanför skolan. För alla er som får mig att orka och andas och klara skolan. Min älskade familj, Erik och mina vänner, både här och runt omkring i sverige. Allt ni gör och säger får mig att älska livet just nu. Jag måste inte väga lite för att vara lycklig... Det kanske låter som en självklarhet, men för mig är det något stort att komma fram till. Jag har sedan 13 års ålder varit fixerad vid vikt,mat,fett och haft en ohälsosam relation till mat. Antingen har jag inte ätit någonting eller alldeles för mycket. Jag har kämpat mot "hon" i huvudet som övertygat mig i 11 år! att jag inte duger, är äcklig och inte värd någonting. FY FAN vad skönt det är att jag äntligen lyckats kväva henne!! Vem trodde att det som skulle behövas var en diet på Itrim?! Skrattar nästan åt att jag ville ha 55 kg som min målvikt när jag började där!! Herregud, jag har ju bröst som väger närmre 5 kg, om inte mer! Nej från och med nu skiter jag i nummer. Jag vill må bra på insidan, jag vill ha fina kläder som framhäver mig, skitsamma storlek. Jag vill känna mig stark, glad och ha massor energi. Hur får jag det? Jo, genom att träna och äta god varierad kost! Jag tänker inte gå runt med dåligt samvete mer, 11 år är nog. Nu är det nya tag och nytt liv som börjar. Varför ska jag jämföra mig med folk som är över 160 cm, när jag själv är 156 cm och inte kommer bli längre. När jag faktiskt har mina fantastiska kurvor och krokiga näsa med tillhörande fräknar. Varför ska jag inte vara glad att jag ser ut som jag gör? Jag är ju ett resultat av blandningen som blev av mina föräldrar. Vem är jag att hata det??
Nu får det vara nog med att slå på sig själv. Mer kärlek åt Andrea :) och typ tusen hippie-poäng :P

Klart att "hon" kommer dyka upp ibland, men jag tänker inte låta henne hållas. Nu har jag ju skrivit det här så nu är det bäst att jag håller vad jag lovar.

Livet är för kort.

Kärlek till alla er som får mig att känna mig älskad. Livet vore fruktansvärt tråkigt utan er!
Puss AndreaKarolina


Ps. När jag flög till Malmö i veckan frågade säkerhetskontrollen om jag hade någon vätska med mig, Jag svarar, som om det var det naturligaste i världen, - Nej, bara en DILDO.  eh DEO, bara en DEO!!
Hahahaha fattar inte var det kom ifrån men jag skyller på maja ;)
Satt sedan och garvade så att jag tjöt alldeles själv på arlanda.
Tokigt det blir ibland. Jag kanske har en släng av tourettes vem vet? Normal är jag iaf inte.
Ds.

Kommentarer

Postat av: katta

Publicerad 2010-02-07 17:34:02

det är rätt tuss! jag är med dig på det där, vi får kämpa ihop för att hålla den lilla jäveln borta!

och du, hur kul är det att vara normal? ;)

puss pusss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela