andreakarolina

Utmattad och tjock

Publicerad 2010-03-08 17:06:17 i Allmänt,

Läste någonstans att tecknen på att man är utmattad är:
  1. Du tappar sexlusten
  2. Du vaknar mitt i nätterna och kan inte somna om, eller du vaknar flera ggr varje natt
  3. Du känner dig ständigt trött, även efter vila
  4. Din koncentrationsförmåga avtar, minnet försämras, simultankapaciteten påverkas. Du börjar göra "fel"
  5. Kroppen påverkas; Hjärtklappning, Magont, Hudproblem, Tappar hår, Ständiga infektioner
  6. Du är irriterad, nedstämd och ledsen
Känns sådär när nästan allt stämmer in på mig just nu. Ska jag känna mig såhär, 23 år gammal?
När C- uppsatsen börjar ska jag först åka till fjällen med erik men sen ska jag fan ta mig iväg någonstans själv och bara skriva. Hitta ett kryp in någonstans och andas ett tag. Försöka att bara fokusera på mig och uppsatsen. Jag är så trött på det här. Aldrig hitta balansen, aldrig känna att jag lyckas, att det duger. Jag vill kunna andas utan mitt lilla ångest monster i magen.
Måste sluta mitt små ätande och ta mig iväg på promenader och träning som jag tycker är kul. Kolla upp simhallen i Husby och börja simma där om det inte är för dyrt. Köpa frukt och njuta av vad jag har. Jag är alldeles för rädd för framtiden. Ändå känns det som om jag bara vill springa dit.
Hur gör man för att vara lugn och lycklig? Hur får man huvudet att processa information och sedan låta den stanna där? Hur njuter man av ett förhållande fast det inte går framåt....just nu? Hur sparar man pengarna och hittar ett fantastiskt hotell i sommar? Hur klarar man en på tok för mycket försenad hemtenta i specialpedagogik samtidigt som man läser barn och ungdomsvetenskap? Hur hittar man på nya fantasifulla saker till barndansen? Hur får man allt man vill ha?

Jag vet inte... vet du?

Kommentarer

Postat av: Tone

Publicerad 2010-03-08 17:48:10

Åh vad roligt att du gillade dom :)

Det går så bra så :) Ha en fin kväll

Postat av: katta

Publicerad 2010-03-09 07:47:00

Det kommer bli bra tuss! vi får hjälpa åt och så får man säga till att nu är jag stressad och jag mår inge bra; hjälp mig! så hjälps vi åt, peppar stöttar och kommer med lugnande och glada tillrop! vi fixar det, DU fixar det! :D



värmen har inte fixats än,,, men kanske snart.. hoppas!

jag åkte hem till nina vid 5tiden, hurså? :)



pusss <3

Postat av: Kadri

Publicerad 2010-03-09 09:35:12

det låter inte bra alls. Du ska ta det lungt o njuta livet vid 23 inte vara utbränd. Ta hand om dig



sv. Tack för tipsen. ska försöka o fixa en liten kalas till henne och vill att hon ska ha roligt

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela