andreakarolina

JUL

Publicerad 2010-11-24 10:35:31 i Det Jag Mig Ingen,

Den här tiden på året blir inte lättare för mig.. Allt känns så tvådelat, jag sörjer att det är ytterligare en till jul utan mamma och försöker hantera alla minnen från tiden hon var sjuk som verkar bli starkare varje gång december närmar sig... Samtidigt älskar jag julen, julbak,julpyssel och presentinslagning. Kärleken till julen är något jag har fått från mamma och hela min familj. Julpyssel och julbak är tröstande för mig, att tända ljus och mortla kryddorna till pepparkakssmeten så att det luktar så där juligt i hela lägenheten. Det är precis vad jag ska göra nu, för att peppa upp mig själv. Nu ska här fixas pepparkakssmet så att jag kan baka dem på lördag!! Om ni vill ha receptet på smeten finns det under receptkategorin här på bloggen! Supergott och det recept pappa har bakat efter så länge jag kan minnas!

Puss A.

Kommentarer

Postat av: Evve

Publicerad 2010-11-25 15:53:54

Tack så jättemycket för peppningen! Det känns verkligen jättebra :)



Och toppen att du kommit igång med träningen du med, va duktiga vi är!



Det gör sådan himla skillnad för såväl humör som ork att komma iväg ett par gånger. Det behöver inte vara så avancerat alls, huvudsaken är att man kommer iväg/ut en stund iallafall :)



Måste nog kolla in ditt recept på pepprkaksdeg, har alltid funderat på att göra egen deg men har pånåvis fått för mig att det är svårt? hihi



KramKram från en annan jultok

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela