andreakarolina

Nu ska här städas!

Publicerad 2010-11-26 18:13:29 i Allmänt,

På söndag är det första advent och här hemma ser det ut som ett mindre bombnedslag. Så nu ska vi fixa det så att vi kan bjuda hem lillasyster på adventsmiddag utan att skämmas. Jag älskar advent, att tända ljus, äta pepparkakor, dricka glögg och mysa med dem man älskar! Nu bor ju varken jag eller Erik nära våra familjer, så nu när vi har lillasyster i samma stad passar vi självklart på att bjuda hem henne att mysa med oss! Vi köpte till och med julskinka igår som jag ska griljera imorgon och sill som vi ska försöka göra inlagdsill av. Jag tror nog att jag smittat av lite av min julkärlek till Erik då det var hans förslag att köpa både skinkan och göra sillen :) Imorgon ska jag göra det sista med julpyntet och baka ut pepparkakorna, griljera skinkan, och städa det sista. För på söndag ska vi iväg och kanske kanske köpa en julgran, jag vet att det är tidigt, men för det första så finns det ingen bättre doft än en julgran i vardagsrummet och för det andra så jobbar erik så mycket att om vi inte åker och köper den snart kommer det inte bli en gran. Ja om jag inte släpar den på tunnelbanan och det är jag inte så överdrivet sugen på! 

Puss A. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela