andreakarolina

Hej

Publicerad 2010-10-12 19:43:36 i Allmänt,

Sitter här hemma, irriterar mig på min plufs till mage, min förmåga att hitta på allt annat än att plugga, min ständiga stress över mat, att jag fortfarande inte har sökt mitt 2:a ämne, att jag inte har några pengar, att jag inte gått och tränat idag heller... etc. Känns som en sådan dag. Jag har inget tålamod, känner mig rastlös men ändå för trött för att röra på mig och göra någonting vettigt. Vill jag verkligen bli svenska lärare? Vill jag verkligen gå kvar på denna utbildning som gör mig besviken varje dag! Är det verkligen så jag vill bli utbildad till lärare? Det enda jag kan tänka mig med lärarutbildningens syfte är att de vill visa hur man INTE ska vara som lärare. För om det är något jag lärt mig så är det hur jag absolut inte vill vara som lärare.

Jag var hemma i helgen iaf, alltså hemma på min kulle, i Bjärka Säby. Det var bra, skönt, mysigt och härligt. Precis vad jag behövde. Vi flyttade brorsorna till nya lägenheter, åt god mat, gick på dansföreställning på Saga Teatern och myste med Farmor. Hon visade sina fantastiska kläder, det är nog en av de bästa saker jag vet, att titta på hennes skräddarsydda klänningar, coola skor och hattar. Min Farmor är en riktig faschionista! Kan ju skvallra till Johanna att Farmor kommer vara supersnygg på förlovningsfesten. :)

Pappa fixar en Italien inspirerad middag åt oss.


Vår katt Chili älskar papperskassar 

Finaste Farmor och Filippa


Farmor och jag



Farmors Mjuka lingon pepparkaka


Farmors fina klocka

Det var lite från min helg.
Nu ska jag ta en folköl med Erik och mysa innan han åker iväg på jobb imorgon.

Puss A.

Kommentarer

Postat av: Kadri

Publicerad 2010-10-13 11:58:57

man läser ju så länge i universitet så man hinner ju växa som människa och kanske ändra sig. Kan du inet ta ledigt ett år o tänka efter ? Kanske göra något annat ?

Men jag tror att du skulle bli en jätte bra lärare och tro mig bra lärare behövs verkligen.

Postat av: Evve

Publicerad 2010-10-14 19:49:35

Alltså, mjuk pepparkaka är ju hur gott som hellst. Så jag kan ju föreställa mig hur gott det är med lingon i :)

Postat av: Evve

Publicerad 2010-10-15 01:23:34

Åh va gullig du är! Blir jätteglad!



:)



Jag satt och läste lite bakåt i tiden på din blogg. Och jag känner igen vissa känslor du beskriver så himla väl. Men att du våga sätta orden i print är modigt, och ett stort steg!



KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela