andreakarolina

Idag bär jag lila...

Publicerad 2010-10-27 11:34:55 i Allmänt,

Idag bär jag lila för att det är en självklarhet att alla människor ska bli behandlade lika oavsett sexuell läggning, idag bär många med mig något lila för att visa vårt stöd för hbt personer som varje dag blir mötta av oförstående, fördomar och trångsynta människor. Jag vill att Alla människor ska känna sig trygga att vara den de är och kunna stå upp för sina känslor. Jag har många vänner och nära till mig som hör till denna grupp människor och de är precis lika vackra underbara och mänskliga som du och jag! Så idag bär jag lila för jag tycker att det är en SJÄLVKLARHET att alla människor är lika mycket värda och har rätt till sin kärlek. Jag gör det för att visa stöd för de ungdomar och vuxna som fortfarande inte vågar vara öppna och för alla som vågar vara det. Gör det du också!

 

 

Puss A.

Kommentarer

Postat av: Evve

Publicerad 2010-10-27 19:38:47

Jag had helt missat den grejjen!

Men tur i oturen så bar jag lila iallafall dag, perfa! :)



Som sagt, det är en självklarhet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela