andreakarolina

Lugn

Publicerad 2010-10-01 14:49:53 i Allmänt,

Jag försöker hitta en balans i mig själv. Just nu. VILL jag hitta balans i mig själv. Jag vill vara stark, smal, glad, klok. Ibland känns det omöjligt, ibland känns det som att det är så nära att jag skulle kunna nudda det. Det är svårt det där med balans. Det känns som om det alltid är något som tippar över, är i vägen, killar och sticks... Ibland önskar jag att jag bara kunde vara. Sluta stressa över att räcka till, finnas, lyssna...

Jag vill ha lugn, ett hus, en öppen spis, en höstig trädgård och löv att kratta. Inte asfalt, asfalt, cyckelbanor, skrikiga gäng, tunnelbanor... Ge mig skog och höstpromenader, djur och ren luft att andas.

Jag är inte gjord för att bo i stan. Visst är det kul ibland och skönt att ha nära till allt, mycket kultur. Men det känns inte som om jag njuter av det. Stockholm har alltid varit en av mina favorit städer, men jag vill hellre vara på besök. Det är en ständig hets här. Jag har fortfarande inte hittat min lugna plats i denna stora stad. Kanske bidrar det till hur jag mår? Mina ständiga magkatarrs attacker och stresshuvudvärk. Att jag någonstans tappat bort min kreativitet och sällan sätter mig ner och spelar, skriver, målar och pysslar. Jag saknar det och vet att jag borde hitta tid till det. Precis som jag hittar tid till att träna. Tiden finns men det känns som om den rinner mig ur händerna.

Nu ska jag ta mig ut och springa och förhoppningsvis bli av med den här dåliga energin.

puss A

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela