andreakarolina

Godmorgon Torsdag!

Publicerad 2010-09-30 12:09:28 i Allmänt,

För första morgonen på länge fick jag vakna av mig själv och inte av väckarklockan! Det är verkligen det bästa sättet att vakna på! Vaknade vid kl 9 och låg och läste tills Erik vaknade. (Han är ledig idag!) Boken jag började läsa imorse är "Sju sköna snubbar" min absoluta favorit bok som tyvärr försvann i alla mina flyttlass efter gymnasiet, men som jag, tack vare Filippa, hittade igår! ÄNTLIGEN har jag den i min ägo igen. Igår spenderades dagen med att repa "Stormen" i skolan mellan 9 - 11 och sen hade jag "peppa Filippa dag"! Vi åt wraps från östermalms saluhall och skrattade, lyssnade på låten jag ska sjunga på Vides dop, letade mysiga höstkläder, hittade en fantastisk ring på Urban outfitters, en dubbelring med fåglar, födelsedagspresent? Dagen avslutades med inköp av tryfflar från NK. En superfantastisk dag alltså!

Idag blir det träna repliker, läsa Brecht, skriva observationsuppgift, tvätta, städa och storhandla. Full rulle! Tur att vi börjat dagen med en rejäl frukost: Äggröra med bacon och några överblivna köttbullar, Kaffe och fänkålsthé. Mums!

Igår testade jag att göra brocolli-mos blev väldigt gott, och man slipper de mindre trevliga bieffekterna av blomkålsmos ;) Jag gjorde lax till moset och en creme fraiche sås med röd rom och lök.


Puss A.

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-09-30 12:36:02

tusse! härligt med sovmorgon :)

Saknar dig! igen... :) gjorde iaf zuccinispaggethi och makrillsgegga igår, mums! :)



pussssssssssssssssss

Postat av: Evve

Publicerad 2010-09-30 16:20:59

Åh det känns verkligen som att den utbildningen passar dig perfekt! :)



Ja personlig tränare är verkligen hur grymt som hellst. Han peppar mig när jag inte tror att jag klarar nå mer. På ett bra sätt, för det får ju liksom inte bli löjligt heller :)



Jag ska stanna här till 11 december ungefär, har inte bokat biljetten hem än, men jag ska, snart :)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela