andreakarolina

Lchf?

Publicerad 2010-09-06 10:33:57 i Allmänt,

Jag har funderat sen jag slutade på Itrim över hur jag ska hitta balansen, hur jag ska gå ner i vikt utan att tappa kontrollen. Genom att fortfarande få äta mat och slippa hungerskänslorna som så ofta triggar igång "henne" i mitt huvud. Kanske är det Lchf metoden som kommer fungera? Jag har varit väldigt skeptisk inför den då jag fortfarande tycker att det är jobbigt med "mycket fett". Men nu när alla lättprodukter inte fungerar? Kanske är det bättre att testa naturligt, naturliga fetter. Inga light produkter, inget vetemjöl eller vitt socker. Hittade en kokbok igår när vi var på barkarby outlet; Lchf som husmanskost. En sådan där kokbok som gör att man bara vill börja laga mat, massor gott och vackra bilder. Så nu ska jag försöka! 8 veckor framåt ska jag äta Lchf och se om det fungerar. Ska hålla er uppdaterade om vad jag tycker om det och vilka framgångar/motgångar som blir! I teorin låter det vettigt och gör att både jag och Erik kan fortsätta äta samma mat utan att han går ner som förra gången. Han får helt enkelt behålla kolhydraterna som jag tar bort.

Puss A.

Kommentarer

Postat av: Johanna Rudström

Publicerad 2010-09-06 13:18:26

Jag har också fundera på det. Tror att det kan vara ganska bra, om man inte går till överdrift med det som vissa andra bloggare...host, host ;-)

Jag har tänkt börja äta lchf-isch...alltså några måltider i veckan typ...Recept-tips tack!

Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela