andreakarolina

Smuts

Publicerad 2011-08-16 17:48:25 i Det Jag Mig Ingen,

Det är verkligen smutsigt här hemma nu... Det bara kryper i mig när jag tittar omkring mig, städade en del igår men det känns som att det inte hjälpte ett dugg! Flyttkartonger, verktyg, skor och kläder om vart annat. Jag har migrän, gissar att denna röra kan vara en bakomliggande orsak till detta tillstånd.. Hitta orken att städa Andrea! Du får däcka i sängen igen sen! Men var tusan börjar man? I det enorma tvättberget? Stolparna av flyttkartonger? Dammråttorna som hotar att ta över vardagsrummet?? Jag vill ha mer skåp, mer hyllor, mer avställningsytor. Men nej, väggarna gapar tomma och kalla! Som att de säger; "Du måste fixa oss först, Spackla och slipa så att det blir ännu mera damm!" Runt runt runt i denna cirkel går jag och mumlar, "Jag ville ha ett renoveringsobjekt....Tänk så fint det kommer vara att ha skapat ett hem från grunden.....Det kommer bli bra tillslut...." GAAAAH fgaklsgaerghas hur ska vi hinna med???

Ibland tappar man lusten. Som till exempel när man har blixtrande huvudvärk och inte ser något annat än vita fläckar med sitt vänstra öga. Just då, så är det svårt att se hur bra det kommer bli sen. Då är det väldigt svårt att se någonting annat än det tredje världskrig som verkat ha dragit igenom vårt hem. Och ja orreforsglasen jag vill packa upp er så att ni inte riskerar att gå sönder, men var f**n ska jag ställa er?

Nu gaskar vi upp oss.

Så.

Åh vilket fantastiskt hem vi (snart) har!!

Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela