andreakarolina

December

Publicerad 2011-12-08 17:27:41 i Det Jag Mig Ingen,

Jag är stressad men jag vet inte varför.. Ni vet den där känslan, när det känns som att hjärtat ska hoppa ut ur bröstkorgen när man sitter still. Eller nej, det kanske ni inte vet föresten... Inser nu när jag skriver det, att det nog knappast är ett normaltillstånd för de flesta.  Hrm.

Jag längtar som en tok efter onsdag nästa vecka! Då sätter jag mig på flygbussen till Skavsta och resan till England med Pappa. Det ska bli så otroligt,fantastiskt,underbart, KUL!

Skulle behöva ta tag i lägenheten som ser ut som ett smärre bombnedslag... Kan ju vara trevligt när syster kommer och hälsar på imorgon om det i alla fall är hyffsat rent.

Annars då? Jag har varit i Göteborg och borde lägga upp bilder men hittar inte ro att redigera dem, kanske i helgen. Jag hade det i alla fall väldigt bra. Välbehövligt bästis mys och syster + svåger mys.

December går rätt så hyffsat än så länge, trots att Erik jobbar som en gnu och det känns som att han aldrig är hemma, så tycker jag att vi hanterar tidsbristen mycket bättre än tidigare år. Som vanligt så påminner december och Jul mig otroligt mycket om mamma, det är nog därför jag har en sådan besynnerlig hatkärlek till den. Jag håller mig sysselsatt med pyssel och julbak, mycket för att det är sådant som gör att jag känner mig närmre henne. Det är en sådan högtid som jag har så många fina minnen ifrån, glada minnen fulla av kärlek. Det är ju också därför som den är så svår varje år och samtidigt så viktig. Kanske överdriver jag mitt pysslande och pyntande för att jag försöker hålla kvar i henne, allt vad jag kan. För att det närmar sig ett nytt år och ytterligare ett år utan henne. Det är en månad av blandade känslor. Jag fyller den med roliga saker, mysiga saker och plockar fram glada minnen. Allt för att tränga bort sjukhusminnen. Allt för att minnas min friska, glada mamma.

Spretigt inlägg från en spretig Andrea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela