andreakarolina

j'et aime Paris

Publicerad 2011-01-18 14:11:55 i Allmänt,

En av mina absoluta favorit städer är Paris, det finns någonting mystiskt, romantiskt och underbart över hela staden. Har bara varit där två gånger men varje gång kommer jag på mig själv med en myskänsla i hela kroppen. Jag vill andas in varje liten doft och hinna se varje vrå. Hela atmosfären där gör mig lycklig. Skrikande fransmän, rödvin, nybakade baguetter, fantastisk mat, efterrätter, konstnärer, konst, hemliga trädgårdar bakom stenmurar, männsikor i helt fantastiska kläder och färger. Kanske är det för att Morfar alltid pratade om Paris och hur han ville sitta med ett glas rött och en cigarr på en uteservering. Hans Paris historier var mina favoriter när han var barnvakt åt oss. Jag är övertygad om att det är där han är nu, på sin favoritplats och dricker sitt vin och målar människor och platser. Det är hans "himmel".

Jag har pratat med Erik om att jag vill åka dit med honom.. Så många gånger och han har alltid varit väldigt negativt inställd till idén. Hans bild av Frankrike är minst sagt dålig och han har lite svårt att ändra uppfattning när han väl bestämt sig för någonting. Därför blev jag extra överraskad när jag öppnade min julklapp från honom och hittade en öppen biljett till PARIS!!!!!!!!! Vi ska åka till PARIS! Det är en av de bästa julklappar jag har fått någonsin, en resa till min favoritstad med min favorit karl! Helt jävla underbart. Vi kommer nog åka någongång i april/maj så att det är i samband med vår 5 års dag den 13 april.

Det bästa med resan kommer vara att få visa Paris ur min synvinkel och få några dagar av bara vi, njuta av maten, dricka gott vin och mysa i parkerna! Jag vill att det ska vara dags nu!! Men jag har ju en hel del plugg framför mig i den nya svenskkursen innan det är dags.
Hoppas jag kan omvända honom och få honom att älska Paris minst lika mycket som jag gör... Så att vi kan åka dit många, många fler gånger!!

puss A.

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2011-02-05 21:47:40

Saknar ditt bloggande! :) Hoppas allt är bra med dig! KramKram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela