andreakarolina

Oj, vilken vecka!

Publicerad 2011-07-02 10:53:39 i Renovering,

Sitter och dricker en kopp kaffe och tänker på veckan som gått... Kan inte förstå att det bara är en vecka sen jag kom hem från Frankrike... Det känns som månader sen jag var där. Den här veckan har jag hunnit bli sjuk, frisk, få migrän, spackla, slipa, spackla och måla i sovrummet.. Nåja, det är inte klart än men jag satsar på att ha alla väggar målade på söndag! Det är tidskrävande och tålamodsprövande att göra allt från grunden, då det mesta man gör inte syns förrän färgen kommer upp på väggarna. Igår fick vi i alla fall upp dörren, det blev stor skillnad bara att ha den där, nu känns det faktiskt som ett rum!

I söndags fick vi upp renoveringsgips på fönsterväggen.

Medan erik var på jobbet tog jag mig an att bredspackla för första gången i mitt liv..

Igår var detta äntligen över (trodde jag) och jag fick börja måla första varvet på denna piiipvägg.

Har även spacklat gipsväggen, väggen ut mot vardagsrummet, slipat och spacklat fönstret under veckan som gått.

Igår kväll när Erik kom hem från jobbet så fick vi upp dörren!



Utsikten från vårt sovrum




Trötta fötter som nu ska ställa sig och spackla, sölipa och måla lite till!

Det är ändå något speciellt med att skapa sitt hem från grunden, ja det är jobbigt, tröttsamt, ensamt (när Erik jobbar) men det är också spännande, kul och något jag är sjukt stolt över att jag klarar. Jag gör nya saker varje dag, jag svär och slår mig men jag klarar det!
Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela