andreakarolina

Hemma

Publicerad 2011-06-27 10:13:10 i Det Jag Mig Ingen,

Jag är hemma själv i nya lägenheten för första gången och det slår mig hur tyst det är. Tyst och stilla, ett hem som ännu inte hunnit bli ett hem. Det är mer som en avställningsplats för en massa saker, våra saker, vårt liv nerpackat i kartonger på nästan ingen tid alls. Ingen tid att reflektera, tänka efter, sortera. Bara fort ner för nu ska här säljas, flyttas, rivas och renoveras, allt på några månader, veckor. Det har gått fort och nu bor vi här. Konstigt och skönt. Tomt och härligt. Nystart.

Jag har varit i La Ciotat (Frankrike) i en vecka och kommer hem till en kille som magrat rejält när jag varit borta. Jävlar vad jag inte tycker om vad stress gör med dig, mot dig, mot oss. Gudarna ska veta vad jag ska spackla och slipa idag, älskling, allt för att du ska få känna att det går åt rätt håll, att det inte är tröstlöst. Allt för att vi ska få ett hem snart och inte sen. Bli klar med sovrummet, det är nu högsta prio, få en fristad, ett rum som är klart, där vi inte behöver ha på oss skorna... Jag vill att du ska andas, äta och skratta. Det var alldeles för länge sen nu!

Frankrike var fantastiskt, underbart, roligt och välbehövligt. Jag lyckades mota bort det dåliga samvetet tillräckligt mycket för att kunna njuta. Utan Frankrike hade jag varit precis där han är nu och då hade det här inte fungerat. En av oss måste vara den som peppar, andas och ser det positiva. Han gjorde det innan, jag gör det nu. Balans.





Puss A.

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2011-06-28 09:10:33

Hej, va otroligt fint det blir i ert nya hem! Där kommer ni ju trivas hur bra som hellst :) Måste kännas fantastiskt att ha så många kvadrat liksom, jag och Oskar har heller aldrig haft mer än två rum och kök liksom :) Vilken lyx hihi.



Tack för den fina hälsningen ni hade skickat till bröllopet, vi blev så överraskade och jätteglada :)



Kraaaaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela