andreakarolina

Köket börjar ta form..

Publicerad 2011-06-18 08:53:23 i Renovering,

I onsdags hade vi våra första middagsgäster, Anna och Micke. De köpte maten, jag grillade och sedan fick de hjälpa till att bygga kök! haha men trevligt det hade vi!




I fredags hittade vi bänkskivan vi ville ha



Fredagen bestod av att sitta i bilkö, flytta på grejer, kapa upp för spishäll och diskho. Plus att Erik hann sätta ihop skafferiet så nu står det också på plats! Det är väldigt bra att han kan mycket om renovering, nu ska bara jag lära mig mer också så kommer den här sommaren gå som en dans!






Jag älskar vårt nya kök, det känns som att det kommer bli mitt favoritrum i den här lägenheten. Nu längtar jag tills vi kan börja laga mat där och sitta vid vårt matbord och prata hela kvällarna! Det är något jag saknat i förra lägenheten.

Det går sakta men säker framåt här i Kista i alla fall, vi börjar bli väldigt slitna och trötta men klarar ändå av att leva såhär bättre än jag trodde. Min rygg har pajat av allt lyftande och sovande på dålig madrass. Hoppas att den ska få en chans att återhämta sig nu. Jag åker nämligen till frankrike en vecka med min stora familj, ganska kass tajming men det ska bli väldigt skönt att åka ändå kan jag lova! Jag behöver samla krafter både efter det senaste året i skolan men också inför den här sommaren. Förhoppningsvis kommer jag hem som en piggare och gladare Andrea som är redo att ta sig an ett såhär stort projekt. Det dåliga samvetet gnager dock över att jag drar ifrån Erik en hel vecka när det ser ut som det gör här... Men när resan bestämdes så hade vi inte ens tankar på att köpa någon lägenhet.

Så vi hörs om en vecka! Då kommer denna blogg fyllas med bilder från Frankrike också, inte bara renovering!

Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela