andreakarolina

Börja om

Publicerad 2011-03-08 11:25:13 i Det Jag Mig Ingen,

Omtentan är avklarad och det kändes faktiskt okej. Grammatikkursen känns däremot som grekiska för mig. Jag fattar INGENTING. Ville bara gråta på seminariet igår, det hjälper ju inte direkt att vår lärare förklarar det vi läser nu med begrepp som vi inte har läst än... Hon är så otroligt insnöad på grammatik att hon inte kan förstå att vi inte förstår. Ja ni kanske ser problemet..

Det blir ingen Paris resa över valborgshelgen.. Ja jag är besviken. Men det blir ändå bäst såhär nu när det blev så sent... med allting. Det känns som om en viss person tyckte det kändes jobbigt att åka iväg samma månad som vi varit i fjällen och därför sköt på att fråga om ledighet för att det skulle bli försent. Önskar du bara kunde säga det till mig istället, jag skulle förstå. Jag vill bara slippa hoppas, när det inte blir av. Än. för jag vet att det blir av, i sommar kanske. Vi får väl se. Får se fram emot Tärnaby och hoppas att jag kan ge mig lite paus när jag är där.

Vi börjar längta till något större nu, jag behöver ett eget rum, för att plugga, läsa och skapa i. Jag saknar det, en möjlighet att bara andas och vara med mig själv. Behöver det, mer än jag trodde. Hittade ett radhus som skulle vara perfekt.. men det är ju alltid det där med pengar. Kanske kan få med E på visningen iaf. Tänk vad skönt att få det lite större!! 45 kvm är inte stort nog längre..

Nu ska jag begrava mig i grammatikböckerna!

Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela