andreakarolina

omtentajävel

Publicerad 2011-03-03 16:47:47 i Det Jag Mig Ingen,

Har omtenta på lördag och borde verkligen plugga. Men jag hittar ingen motivation, dels för att kommentarerna jag fått på förra tentan är de flummigaste jag sett, förstår ju inte vad jag har gjort fel? Dels för att det känns fysiskt omöjligt att trycka in mer begrepp i huvudet. Är inne på den tredje delkursen den här terminen, det är så sjukt intensivt och det känns inte som att jag gör något annat än att försöka trycka in mer kunskap. Jag är så sjukt trött. Vet att tentan bara är på 1,5 hp så det är ju egentligen bara att få den gjord så att jag slipper den sen... Jag vet det. Jag säger det till mig sjäv, men jag kan inte förmå mig att öppna böckerna.

När ska tröttheten försvinna? När ska jag vinna över stressen? När ska jag känna mig glad igen? Det var så länge sen nu. Är trött på tårar som rinner utan orsak, på att det känns som om kroppen väger ett ton, på att huvudet aldrig verkar vakna...

Förlåt för ett "sur" inlägg, men detta kanske kan förklara att det inte är så många inlägg just nu. Vill ju skriva om roliga saker här, inte använda er som klagomur.

Förhoppningsvis ska vi boka Paris resan ikväll! Den är så sjukt välbehövlig just nu! Dit ska ingen kurslitteratur följa med. Då är det PAUS.

puss A.

Kommentarer

Postat av: Dirty Ester

Publicerad 2011-03-08 10:45:56

Tell me about it! Här har du en till som behöver lite roliga inslag i vardagen:-(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela