andreakarolina

Vad hände?

Publicerad 2011-03-23 10:19:14 i Allmänt,

Haha förra veckan köpte vi en lägenhet! En 3:a i renoveringsbehov. Jag har fortfarande inte riktigt förstått vad som hänt men vi är har redan satt igång med att packa ihop vår nuvarande lägenhet. I helgen ska vi måla sovrummet och lägga in nytt golv så att hela lägenheten är renoverad, förutom badrumet. Det lämnar vi som det är till de nya köparna. Själva hittandet av lägenheten till köpet av lägenheten skedde från tis kl 22.30 15/3 -  tors kl 11.00 17/3.
Så det gick ganska snabbt med andra ord, plus att det blev en lägenhet istället för radhus, som vi tittat på tidigare. Som sagt det hela blev lite chockartat men det kommer bli så sjukt bra! Istället för de 45 kvm som vi bor på nu, kommer vi husera på hela 77kvm!! Vi kommer ÄNTLIGEN få ett kök där vi får plats med MATBORD, ett sovrum som BARA är sovrum, ett pluggrum/gästrum, ett stort vardagsrum och sist men inte minst så kommer vi fortfarande ha uteplats! Vi kommer riva ut allt och totalrenovera, förutom badrummet som är gjort! (hur skönt är inte det?!) Vi älskar ju att renovera båda två, även om jag känner mig mest säker på att måla och shoppa inredning, heh, så hoppas jag att jag kommer lära mig massor om att bygga nu. Känns ju roligare att göra det tillsammans.

Så ni har en renoveringsblogg att se fram emot framöver och flyttkaos blogg om jag känner mig själv rätt! Fina Katarina håller på och jobbar med en ny blogg design till mig också, dags för lite förändringar här också när jag ändå håller på. Katarina håller just nu på att utveckla sitt fotande och har precis avslutat en kvällskurs på fotografiska, kolla in hennes bilder, jag tycker att hon är riktigt bra! Hon ska fota mig snart vilket jag ser fram emot massor!!

funderar på någon av dessa tapeter till en fondvägg i antingen i sovrummet eller pluggrummet, kommer från mimou.

Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela