andreakarolina

Att försöka

Publicerad 2011-10-18 18:11:26 i Det Jag Mig Ingen,

Den här tröttheten som finns i min kropp just nu är inte att leka med. Hela kroppen känns bortdomnad och hur mycket jag än kämpar för att hålla någon form av positiv attityd till allt, så bränner trötthetstårar bakom ögonlocken konstant. Universitetets lärarutbildning känns som ett skämt. Lärarlegetimationens genomförande känns som ett misslyckat "practicaljoke". VFU:n har puttat mig över gränsen, att det ska krångla IGEN?! Varför är jag ens förvånad? Jag har dammsugit och torkat bort slipdammet från våra golv, jag har diskat och vikt in kläder, allt för att skapa någon form av harmoni i vårt hem. Vi har inte sovit ordentligt på snart 3 veckor, vi jobbar konstant med lägenheten, jag springer mellan skolarbete och byggnationer som en jojo. Vi faller ihop av utmattning, som tur är vid olika tillfällen, det finns alltid någon som kan lyfta den andre.. Jag hoppas det fortsätter så. Snart kommer E hem från jobbet och jag ska göra ALLT jag kan för att han ska slippa en nedslagen flickvän. Ikväll ska vi upp med resten av gipset i vardagsrummet, så att jag kan spackla innan skolan, så att vi kan slipa,spackla och måla på torsdag...
Jag försöker, men just nu känns det bara så jävla tugnt.

Puss A.

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2011-10-19 16:40:44

Men Andrea, jag vet hur det känns, men det måste inte vara perfekt! Du måste lyssna på kroppen och bromsa och inte köra på i 170 :(



Ni har all tid i världen och bara ni fått bort slipdammet, då kan ni ta det lugn med resten. Ha minst två rustfria dagar i veckan så ni hinner göra någonting annat.(lätt att säga jag vet men nu säger jag det hihi) Kroppen säger verkligen åt dig att ta det lugnt och då ska du lyssna! Många kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela