andreakarolina

Att vara student.

Publicerad 2011-10-31 10:45:17 i Lärarutbildningen,

Varför kan jag inte lära mig att vara student? Varför är det så förbannat svårt för mig att plugga? Att göra det tusentals andra gör varje dag och njuta av det? Varför sitter jag alltid här, 1½ timme innan tentan ska vara inne. Med hjärtklappning, tårar, magont och en känsla av att bara vilja dra härifrån? När blir det kul? Jag vill jobba. Inte sitta och skriva o-relevanta saker på ett o-relevant språk till en grå professor på ett universitet som inte bryr sig om kreativitet och lustfyllt lärande. Som tycker att det viktigaste som finns är att räkna läsbarhetsindex på en text. När blev det såhär tråkigt att skriva och tänka? Jag kan inte resonera längre, för jag måste resonera på ett språk jag inte förstår, inte på mitt eget.

Kommentarer

Postat av: carolina

Publicerad 2011-11-02 10:14:33

Åh, jag beundrar er alla som läser på högskolan!

Postat av: Evelina

Publicerad 2011-11-06 15:53:05

Varsågooooood :) Hoppas ni hade en toppenmysig kväll! Jag kände att jag ville skicka med någonting, jag tänkte att du får väl tycka att jag är jättekonstig som skickar en present bara sådär haha.



Men jag har bestämt mig för att inte fundera för mycket utan bara köra på vad magkänslan säger :)



Kraaam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela