andreakarolina

Värme

Publicerad 2011-10-20 22:08:20 i Det Jag Mig Ingen,

Jag borde vara jättestressad, mycket skoljobb som fortfarande inte är klart, inlämning imorgon och ingen skrivare eller fungerande kopieringskort. (varför har ni spärrat det SU? jag har ju inte gjort något fel!?)

Istället sitter jag i sängen med kuddarna uppbullade bakom mig, fixar till mina texter och lyssnar på Erik och hans skruvdragare som sätter fast garderober inne i förrådet. Jag är fortfarande trött och lycklig efter gårdagens fantastiska utekväll med fina klasskamrater, jag har inte skrattat så mycket på LÄNGE! Och nu sitter jag här i sängen med granskningsprotokoll och texter utspridda runt mig och känner värme och lugn. Vi är så bra som fixar det här tillsammans, hela tiden faller nya saker på plats och vår betongbunker börjar sudda ut sitt epitet mer och mer för varje dag som går. Jag älskar att jag kan se himlen från vårt sovrumsfönster, och alla träd som skiftarfärg precis utanför. Jag älskar vårat mörka golv och den nya lampan vi köpte på Ikea. Fönsterbrädorna ligger och väntar på oss i Lilla rummet och garderobernas inredning likaså. Det ska bli kul och spännande att få visa upp vårt hem för våra familjer. Många som sett lägenheten från sin värsta sida, ska äntligen få se lite resultat!

Att få sitta här i sängen och plugga, höra hur Erik ropar och gå för att hjälpa till att lyfta och hålla. Se lägenheten ta form och tänka att det är såhär det ska vara, det är lycka för mig.

Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela