andreakarolina

Sjuker.

Publicerad 2011-09-03 13:15:26 i Det Jag Mig Ingen,

Jaha och så slog det till, efter en vecka i skolan, den obligatoriska förkylningen. Som att det inte räckte med "lårkaka" på smalbenet, skärsår i munnen efter dum glasbit och MYCKET att göra i lägenhet och skola?! Nähä, okej då tar vi allt på en gång som vanligt! Kanske kan den här förkylningen förklara att jag varit så sänkt hela veckan? Ska ändå försöka ta tag i att städa köket från veckans målning så att jag ÄNTLIGEN kan få ta bort mjölkpappen från vårt fina golv! Nu är det bara kakel, tapet, bänkskiva, hyllor och lister som saknas! Sen är vårt kök helt klart!

Ska sätta in två hyllor till i min garderob idag så att jag kan få lite bättre ordning i den, och plocka in dvd:erna i sina hyllor så att vi får undan dem från vardagsrummet. Ja och så ska jag ta det lugnt också så att jag blir frisk snart.... BLÄ.

Någon som har tips på hur man inte blir överväldigad när det är "skit" precis överallt? Var tusan ska jag börja liksom??? Tips mottages tacksamt!

Updatering: En väldigt klok tjej vid namn Evelina sa till mig att ta det lugnt och lyssna på min kropp idag, så hyllorna och det andra får vänta till imorgon. :)



Foto: Katarina Hansson

Puss A.

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2011-09-03 13:31:58

Det kanske är ett tecken på att du ska ta ett djupt andetag och ta ett steg tillbaka, att bara vara en stund. jag vet att det är enklare att säga än att göra när man har hur mycket som hellst på att göra listan. Men för mig så är det oftast värt det, för har jag för mycket att göra, så gör jag allting halvdant istället för att göra det ordentligt i lugn och ro :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela