andreakarolina

Att svara på 10 frågor

Publicerad 2012-05-29 11:58:35 i Det Jag Mig Ingen,

1. Beskriv outfiten som är ditt säkra kort när du ska någonstans och inte vet vad du ska ha på dig.
Jag har en klänning i 30-tals stil som alltid fungerar, hur svullen magen än är eller vart jag än ska, fest eller skola. Den är min räddare i nöden!
2. Största modemissen?
Oj vad svårt... Det finns säkert en hel drös.. Kanske när jag gick på en arbetsintervju för jobb i klädbutik, klädd helmatchat i brunt. Inte min snyggaste look, skyller det på nervositet.

3. Hur är du som konsument?
Jag försöker handla mycket på rea och secondhand. Jag försöker vara medveten och inte handla för mycket, men verkligheten blir inte alltid som jag vill. Som konsument är jag nog en fyndare som försöker tänka på att inte överkonsumera, samtidigt som jag har ovanan att tröstshoppa.. Haha

4. Sämsta presenten du fått?
Har inte fått någon dålig present. Blir glad av det mesta, litet som stort!

5. Sämsta presenten du gett?
hm.. Det är egentligen en bra present men jag har inte lyckats ge bort den än!! För snart 1 år sedan fick min fina vän Katta en dag på centralbadet med mig... Vi har fortfarande inte kommit iväg. FÖRLÅT!!

6. Vad gör du helst i sommar?
Umgås med familj och vänner. Badar i skärgården, grillar och planerar bröllop!

7. Vilken maträtt är du bäst på att laga?
Hemlagade köttbullar och potatismos

8. Första barndomsminnet?
Oj. Ett starkt barndomsminne är när hela familjen är i Frankrike och vi syskon leker med några barn på gatan utanför huset vi hyrt. Jag och en flicka som hette Claire blev riktigt bra vänner och jag fick en av hennes (få) leksaker som lät när man tryckte på den. Jag fick även följa med henne hem, hon hade jordgolv och en vacker docka. Underbart att små barn kan leka i timmar utan att egentligen ha ett gemensamt språk (ja, förutom leken då..)

9. Favoritsport att titta på?
Friidrott och skidåkning (längdskidor, störtlopp, slalom...)

10. Om du var en idrottsstjärna, vilken sport skulle du helst utöva?
Friidrott, 100 meter löpning

11. Hur och på vilket sätt försöker du värna om miljön?
Jag köper ekologiskt, kravmärkt i så stor utsträckning jag kan. Jag köper även mycket kläder på secondhand och älskar att "ärva" kläder av mina vänner och syskon. Återanvändning is the shit! Sedan pantar jag och återvinner glas.

Jag fick den här utmaningen av Vargdrömmar, för läääänge sen... Jag har inte funnit någon ro att sätta mig och svara förrän nu.

Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela