andreakarolina

Plötsligt händer det...

Publicerad 2012-09-04 15:15:47 i Lappen och Flickan,

Det har hänt så mycket sen jag skrev sist. Jag har tagit studieuppehåll, en termin till att börja med. Jag ska ta den här tiden att komma ikapp med skolan och livet i stort. Och så har jag fått jobb!! En halvtidstjänst på en förskola, har jobbat där i 5 dagar nu och jag älskar det! Även fast jag har fått en dunderförkylning och kraxar som en kråka. Det känns verkligen som helt rätt beslut för mig. Nu kan jag andas igen, det är precis så det känns. Som att jag hållit andan och bara dundrat på under alldeles för lång tid, kämpat för att hålla mig på ytan och nu får jag äntligen andas igen.
 
Nu kan jag fokusera på mig och vår lilla familj. E har jobbat så otroligt mycket sista tiden, något som inte riktigt gjorde min lilla livskris enklare. Jag är så glad att vi kan kommunicera med varandra och ge varann tid. Det är inte alltid enkelt, framförallt när allt i livet omkring oss snurrar alldeles för fort. Då är jag så glad att jag kan lägga mitt huvud på ditt bröst och se på serier tills jag somnar.
 
Foto: Katarina Hansson
 
Med dig vid min sida kan jag genomleva ALLT.
 
Puss A.

Kommentarer

Postat av: Frida

Publicerad 2012-09-05 08:13:32

Hej Andrea! Utbildar du dig till gymnasielärare? Jag är färdig efter den här terminen, men är sugen på att jobba på förskola jag med. Var det svårt att få jobb när du inte är utbildad till den åldern? Hoppas allt är bra. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela