andreakarolina

Magnetröntgen

Publicerad 2013-10-14 17:00:55 i Allmänt, Det Jag Mig Ingen, Illustrationer,



Alltså magnetröntgen. Jag har drömt mardrömmar, jag har gått runt och suckat här hemma och kämpat med migrän och magknip. Men nu är det äntligen över. Var det som jag trodde? Nej, det var värre. Bara att ta på sig den där jäkla patientskjortan gjorde att tårarna gjorde sig påminda i ögonvrån. 

Hur kommer det sig att en kan känna sig bekväm och en sekund senare vara så sjukt obekväm. Det där röret, så otroligt trångt, som smäller och tjuter och jag får inte röra mig en cm. Egentligen skulle jag fått lyssna på musik men idag fungerade det inte. Så det var jag, en rygg som protesterade efter en sekund och det högljudda röret.  Om jag blundade kändes det som att allt snurrade runt och om jag tittade så blev jag stressad över att inte kunna röra mig. 1 timme och 30 minuter låg jag därinne utan att röra mig en endaste cm. Så fort jag inte koncentrerade mig gled tankarna in på att drunkna eller vara levande begravd. Så nej, magnetröntgen. Jag vill aldrig mer vara med om dig. Jag känner mig helt dränerad och slutkörd. Så många känslor och tankar som for genom min kropp och mitt huvud under de där 90 minutrarna... 

Nu ska jag fortsätta vara snäll mot mig själv och skaka av mig den här upplevelsen. Det räcker så. Eller hur, lilleskutt hjärtat. Vi är väl klara nu?

Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela