andreakarolina

Vigseln

Publicerad 2014-01-13 13:00:00 i Allmänt,

 Mina ord räcker inte till för att beskriva den där stunden i kyrkan, den känslostorm som befann sig i min kropp och lugnet som infann sig när dörrarna öppnades, jag hörde mina systrar sjunga, höll hårt i pappas arm och tillslut såg honom stå därframme och vänta på mig. Så många gånger som jag spelat upp den scenen i mitt huvud, dagdrömt om hur det skulle vara och nu var jag där. Lugn, lycklig och med så mycket kärleksfladder i bröstet att allt annat försvann.
 
 
Min blivande man kämpade mot värmeslag och nerver och viskade flera ggr " Varför valde vi så många sånger" och älskade Filippa försåg Erik med både vatten och macka, efter en springmarsch som tack och lov hamnade på bild. En härlig oväntad paus i allt det allvarliga och som gjorde att vi allihop fick oss ett skratt. 
 
Men nu i efterhand är även han glad att vi gjorde just det, för det är inte alltid lätt att göra vigseln personlig mitt i allt det högtidliga och med vår filmmusik kavalkad lyckades vi med just det. Sånger från både Juno och The Wedding Singer blandades med Lovesong av the Cure och Älskar du mig än av Viba Femba. Jag är så tacksam för det jobb Johanna, Filippa och Josefin lagt ner på att göra så underbara arr, det förstärkte allt jag kände och gjorde så att jag stod och dansade där framme vid altaret.
 Bilder: Jonas Forsberg
Och så blev vi herr och fru Thelin och ingen svimmade, även fast det var nära och det var precis så där surrealistiskt och underbart som jag trott.
 
 
Puss Fru Thelin
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Trees, mamma i London

Publicerad 2014-07-22 00:28:38

Vilka fina bilder!! Ser jättefint ut :D älskar den gröna färger ni hade på tärnorna! det heter så va? haha. är inte så insatt i det där. hoppas på bröllop någon dag jag också!

Svar: Tack så mycket! Förlåt för ett sjukt sent svar!! Ja så heter det! ;) var så himla kul att planera allt och det blev ännu bättre! Hoppas du får ditt bröllop snart! Kram
Andreakarolina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela