andreakarolina

2014

Publicerad 2015-01-01 18:15:13 i Det Jag Mig Ingen, Fru Thelin, Julkalendern 2014, Lappen och Flickan,

Hur ska jag börja beskriva det här året? Det har inte varit ett särskilt enkelt år. Det är klart att det har haft höjdpunkter, som resan till Nya Zeelandi februari. Men, 2014 var året då jag var vilsen, då jag utvärderade mitt liv och var jag vill ta vägen. I perioder har det här året känts som ett oöverstigligt berg men vi har tagit oss över det tillsammans. I Nya Zeeland tog vi ett beslut som kommer förändra våra liv, det har tagit upp mycket om inte allt vårt fokus det här året, framförallt för att det inte blivit som vi har tänkt oss.
 
I augusti fick jag jobb på ett fritids och förutom att jag trivs som fisken i vattnet, så gjorde det också vårt liv tusen ggr lättare. Jag fick äntligen en inkomst, efter att ha studerat under alla våra tidigare år. Vi började känna att vi kanske kunde hitta ett hus här i Stockholm ändå och landa här några år framöver. Något som inte varit aktuellt tidigare rent ekonomiskt. Livet började balansera sig och vi såg positivt på framtiden.
 
I december ändrades dock detta drastiskt, varför kommer jag inte gå in på närmre, men vi har fått utvärdera ännu en gång var vi ska ta vägen i vårt liv och vilken väg vi ska välja. Det har varit en tuff månad med mycket känslor och tankar som snurrat runt. Och jag har känt mycket ilska och hopplöshet över att ännu en gång förlora kontrollen.
 
Men, inget ont som inte för något gott med sig. 2015 känns som ett år fullt med möjligheter, förhoppningar och en nystart. Kanske får vi vårt hus på landet tidigare än vi trodde. Om inte annat kommer det här året bli fullt av förändringar och förhoppningsvis en stor förändring, mer efterlängtad än allt annat.
 
Igår lovade vi varandra en enda sak, att inte låta det negativa ta över utan fokusera på det positiva. Tillsammans finns det ingenting vi inte klarar av.
 
Puss A.

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2015-01-05 20:56:09

Hejja Hejja er 💕

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela