andreakarolina

Sleeping beauty

Publicerad 2012-01-19 19:03:34 i Det Jag Mig Ingen,

Sitter och kämpar med min hemtenta (som inte vill bli klar) medan E och Puck ligger och snarkar ikapp på soffan. Jag är så otroligt lycklig som får ha familj med dem, de är bland det bästa som har hänt mig.

Hittade en gammal väns blogg, vi var väldigt goda vänner under högstadiet och gymnasiet, sedan flyttade jag från staden och vi gled ifrån varandra. Var nog snart 6 år sedan jag ens träffade henne. Det är så otroligt tråkigt när det blir så, finns egentligen ingen anledning utan det bara blev. Men det är så fint att titta i hennes blogg, se att hon mår bra, att hon har sin egen lilla familj där borta. Tänk så länge sen det var, nu är vi båda vuxna. Vi springer inte längre på Skyltens konserter eller hänger i domkyrkoparken. Eller sitter på hennes balkong och dricker Yogi chokladthé och pratar. Alla dessa problem och känslor som stormade i oss då, är förhoppningsvis mindre och inte lika tappa-andan-starka. Jag är inte längre Emo-Flickan utan Mys-Tanten som helst av allt vill ha mysiga middagar, hembakat och pysseljunta som fritidsysselsättning. Tänk ändå hur annorlunda allt blir och ändå finns Yogi thé i mitt skafferi som en liten påminnelse och minne av hur allt var.
När jag flyttade klippte jag banden, orkade inte finnas kvar i allt det där som staden varit, ville inte minnas allt som hänt. Kanske är det först nu som man inser hur viktig den tiden var.
Kimen som föddes samma dag som jag på samma sjukhus. Så nära och så långt ifrån, jag är sjukt glad att jag fått känna dig!

Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela