andreakarolina

Godmorgon!

Publicerad 2010-10-23 11:08:08 i Det Jag Mig Ingen,

Idag är det mission: utplåna förkylning som gäller!  Om en timme ska jag åka till Björn Axén Urban och vara hårmodell på en av deras kurser. Ska bli skönt att äntligen få göra något åt mitt hår som bara fått växa sedan i somras. Spännande att se vad de hittar på denna gång.

Det är verkligen något jag kan rekomendera, att vara hårmodell, dock är det kanske inte för alla. Man måste vara beredd på att släppa kontrollen och låta någon annan bestämma över sitt hår. Men fördelen är att man, om man inte går till en frisörskola, blir klippt gratis av en riktig frisör. Ofta får man även hårfärg gratis. För mig som studerar, har kort hår och inte har råd att underhålla frisyren på dyra frisörställen, är hårmodellande perfekt.

Men man måste inte klippa av allt hår eller göra extrema frisyrer bara för att man är modell. De flesta frisörsalongerna behöver modeller, för att testa nya klipp-metoder, färg-tekniker och annat som de behöver lära sig för att hålla sin salong "uptodate". Gå in hos din favorit frisör och fråga om de vill ha modeller och berätta då vad du är beredd att göra och vad du absolut inte vill göra, sedan är det upp till dem ifall de vill ha med dig eller inte. Såklart: desto mindre åsikter desto bättre för dem...

Nu ska jag göra iordning mig för dagens äventyr. Hoppas min feber ger med sig så att jag inte svimmar på scenen...

Återkommer med bild på frillan sen.
Puss A.

Kommentarer

Postat av: Evve

Publicerad 2010-10-23 11:54:13

Jag tycker du är jättemodig som vågar släppa tyglrna helt och hållet och låta någon annan bestämma över ditt hår. Tufft! :)



Dom gånger jag har sett dig har du ju varit skitsnygg i håret iallafall!



Jag mår bra, lyssnade på kroppen och stannade hemma istället för att gå ut i går. Kände mig skittråkig men en sak har jag lärt mig här, och det är att det är OK att säga nej :)Och jag tänker utöva min nya kunskap i att säga nej haha!



Hur mår du? Bortsett från eländiga förkylningen?

När ska ni kika på huset?



Kraam!

Postat av: Johanna Rudström

Publicerad 2010-10-23 13:43:13

Åh, jag är jättenyfiken! Ps: idag har jag stickat en decimeter!!! Min förhoppning är att det blir åtminstone dubbelt så lång innan dagen är slut :-)

PUSS!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela