andreakarolina

December 2010

Publicerad 2011-01-10 10:41:00 i Allmänt,

December 2010 hände det en hel del saker:


Maria och jag tog in granen lagom till julmys med pysseljuntan!

Fina granen Gunnar!


Lärde mig att baka macarons, inte så svårt faktiskt, men tidskrävande. Kommer recept snart!

Mycket gott hade vi på vår julmyskväll, blev rejäl sockerchock på slutet av kvällen!
Kan tipsa om glöggen: Lucia med chokladsmak. Kanske något till nästa jul? Riktigt god iaf!


Hälsade på i Frejas fina lägenhet i Norrköping


Johanna och Josef hade sin förlovningsfest med Jultema den 11/12 hemma hos pappa.

Allt i granen var ätbart, funderar på att göra något liknande nästa år med min gran!
Har städat ut julen nu så nu börjar jag längta till nästa jul och julpynt! ;)


Fina fästisarna!


Vi var hemma hos våra älsklingar Katta och Jonas där det bjöds på köttfärspaj.

Jag hade gjort lingonsemifreddo, MUMS! Leila Lindholms recept.

Och så bar det av till Örnsköldsvik där vi firade jul och även fick träffa Eriks systerson Melker som valde att komma ut 4 veckor för tidigt.


Stolta föräldrarna Anna och Viktor

Stolt morbror

Efter jul åkte jag till Kickis fina familj och myste med min gudson Vide och bästa Vilja några dagar!


Vi hade sjukstuga men väldigt mysigt ändå!


Vilja och Vides elefant som fick namnet Elli av storasyster.

En glad sötnöt!

Viljan hjälper mami med maten.


Jag älskar er, Kicki, Kim, Vilja och Vide!!

Nyår i Bjärka Säby med La familia!


Pappa eldar med Ved hemma men pannan hade gått sönder så vi eldade i kakelugnen och vedspisen hela helgen. Mysigt!

Jag ska absolut ha en vedspis i mitt hus i framtiden! Grymt att kunna värma huset och laga mat på den ifall det blir strömavbrott eller man bara vill mysa till det lite extra!

Återkommer med recept och lite annat smått och gott!

Puss A.

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2011-01-11 21:38:03

Åh va mycket fina bilder, ni verkar ha haft det jättemysigt :))



Här är min nya blogg förresten, lite mer fokuserad på vad jag fokuserar på just nu hihi.



Hoppas du mår bra! Kram :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela