andreakarolina

P.M.S.

Publicerad 2011-03-14 20:22:51 i Det Jag Mig Ingen,

Haha herregud vilken start denna dag fick! Jag var så ARG, det riktigt kokade i mig och jag ville bara skrika och slänga saker omkring mig. Det var som om jag hade ett litet monster i magen som rev och slet för att komma ut. Allt gick fel, jag kunde inte ens stänga jackan (hade plötsligt glömt hur dragkedjan fungerar), så jag slängde av mig den och tog min kappa med knappar istället. Tillslut när det kändes som om jag skulle explodera så tog jag mina träningsskor och lämnade lägenheten. Det var nog tur för vi har inte den bästa ljudisoleringen och så som jag stånkade, röt och levde om, kunde ju grannarna tro att jag blivit galen. Gick förbi apoteket för att köpa diverse "lingonveckagrejer", höll på att skälla ut kassörskan för att hon log sådär medlidande/menande/nedvärderande......! Men svalde den spydiga kommentaren, tog min påse och fortsatte min promenad genom centrum (något jag inte rekommenderar när du håller på att explodera av pms-raseri) Jag måste sett ut som en tjurig unge när jag stampade förbi affärerna och muttrade under halsduken mot alla som hade mage att komma i min väg. Lyckades tillslut ta mig till gymmet utan missöden, fast besluten att plåga min kropp lika mycket som den plågade mig! HA!

Åh vad skönt det var!! Lämnade gymmet glad och nöjd över min insats, trots att jag var tvungen att klippa låset till skåpet då jag tappat nyckeln..(visade sig nyss att den fortfarande satt fast i linnet där jag hakat fast den, och ja jag letade på linnet innan jag bad dem komma med bultsaxen!?) Att jag inte tar mig iväg och tränar varje gång jag känner mig sådär, det både hjälper mot humöret och träningspasset blir både effektivt och hårt!

Nu ska jag göra färskpasta med pestosås och mysa med Erik, tur för honom att han inte var hemma i förmiddags säger jag bara, haha det hade kunnat gå illa ;)


(gammal bild)

Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela