andreakarolina

Vardagen

Publicerad 2013-08-05 16:37:06 i Fru Thelin, Lappen och Flickan, Tokiga och Underbara Familjen,

 
Nu har vardagen börjat på riktigt för mig igen. Första dagen på jobbet är avklarad, eller egentligen andra, men första dagen med kidsen. Vardag. Ett vackert ord för någonting som betyder rutiner, jobb, disk, tvätt och att träffa varandra först på kvällarna. Men någonting har hänt med min vardag, trots att ingenting egentligen har förändrats, förutom att jag har en till ring på mitt finger och ett nytt efternamn, så är ju vår vardag likadan som innan semestern. Ändå är den rikare på något sätt, vackrare och mer spännande än förut. För när jag kommer hem från jobbet så väntar jag inte längre på min pojkvän. Och när vi gör planer inför nästa helg så är det inte längre som enbart par som vi gör det. Vi gör det som en familj. 
 
Det var det vi valde där i kyrkan den 13 juli, vi valde att bli en familj med varandra. Vår alldeles egna familj och varje vardag vi delar från den dagen är en del av vår framtid som just den familjen. Jag väntar inte längre på att min pojkvän ska komma hem och äta middag med mig, jag väntar på min make. Och det finns ingenting som smakar så bra. Som passar så bra på min tunga som orden min make.
 
Vi, Lappen och Dea i vår alldeles egna muppiga familj som precis börjat sin resa. Det är en så häftig känsla att efter 7 1/2 år tillsammans upptäcka att vi har så många första gången kvar. Första gången vi kommer hem till lägenheten efter semestern, första gången vi storhandlar på maxi, första gången vi gnabbas, första gången vi äter tacos och ser på film, som äkta makar, familj, som herr och fru Thelin.
 
Vår vardag har blivit magisk, skimmrande och med kärleksfladder när vi tömmer diskmaskin och hänger tvätten. Det är ju ändå då det ska vara som bäst, i vardagen. Det är ju där man spenderar den mesta av sin tid tillsammans, mitt i jobb, plugg och i vårt fall renovering. Att höra dig fnissa åt programmen på BBC entertainment, skratta tillsammans tills vi gråter åt modern family, äta tacos tills det sprutar ur öronen och åka till IKEA när jag behöver peppas upp.
 
Jag trodde inte att det skulle kännas såhär annorlunda. Jag var inte beredd på hur min kärlek har ökat i kraft. Men jag älskar det. Att vara din fru är det bästa som finns.
 
 
En av låtarna mina systrar sjöng i kyrkan och som beskriver vardagskärleken och oss på ett klockrent sätt.
 
 
 
Jag älskar vår vardag och jag älskar dig.
Fru Thelin
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela