andreakarolina

Angående Miss Skinny

Publicerad 2013-09-26 13:05:35 i Det Jag Mig Ingen,

Du är tjock Andrea säger en av 4 åringarna på jobbet. Och jag vill svara ja, det är jag och jag är så jäkla glad över det. Jag är så jäkla glad att jag nuförtiden går och lägger mig mätt, att jag idag äter minst 3 ggr om dagen. Att jag inte har ångest över min kropp varje dag utan allt mer sällan. Att jag oftast tittar på den i spegeln och tänker, du är duktig du kroppen, som orkar bära mig och X-antal barn varje dag, du är vacker med dina kurvor och jag är stolt över dig kroppen, för du överlevde mig och mina demoner. 

Men jag säger ingenting, för det gör mig ledsen att en 4 åring överhuvutaget har orden tjock och smal i sitt ordförråd. Varför är det så jäkla viktigt?  De där facken vi vill sätta människor i och som vi för över till små oskyldiga barn. 

Jag önskar att mina framtida barn inte ska bli matade med dieter och trådsmala modeller från alla håll, men tyvärr så visar kampanjen Miss Skinny att den framtiden än så länge är väldigt långt bort.

Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela