andreakarolina

Norrland

Publicerad 2009-06-17 23:29:25 i Allmänt,

Nu har jag inte skrivit på några dagar så här kommer en liten uppdatering....
Dagen efter studenten kom eriks syster Anna med fästman och hälsade på ute i bjärka och på söndagen åkte vi till Kolmården med dem. Att det kunde vara så roligt på djurpark hade jag glömt. Jag blev som ett barn igen. Vi åkte till och med på bilsafari!! Sedan när Anna o Viktor började sin 70 mil långa resa hem bjöd erik mig på akvariet som ligger utanför Kolmården. Där fick jag klappa både apor, en blåsfisk och en rocka och så fick jag möjlighet att träna bort min ormfobi lite till. Man faan vad läskiga de är de där satans ormarna, jag fick kämpa för att inte gråta. Det var en helt underbar dag. Måndag spenderades med Ippan och vi åkte till mammas grav och rensade. Sedan planterade vi en ros och några blå blommor. Det blev fint och lite vildvuxet, precis som det ska vara. Måndagen rymde även ett besök till Itrim tillsammans med Anja. Skönt5 att jag hann klämma in ett till sådant besök innan vi begav oss upp hit till övik. Tisdagen blev mest fylld av packning, passhämtning och bil åkande men jag och Ippan hann med en timmes promenad också så det var ju bra. Vi hittade filippas framtida hem också tror jag.. Fast det skulle ha varit en sjö där också.

Vi kom upp hit till övik klockan 1 på natten och imorse vid 9.20 började jag min promenad in till Kicki, Detta tog 1½ timme, var lite längre än jag hade föreställt mig, närmare bestämt 8 km. Men Kicki väntade med gröt och ägg när jag kom fram så det var det absolut värt! Sedan har jag haft en mysig dag med min finaste Kicka och även fått se Gene fornby där Kim och Vilja var och arbetade. Vilja har blivit så stor men hon är fortfarande sötast i världen! Kändes dock skönt att få en stund själv med Kicki då vi inte träffats ensamma på jag vet inte hur länge!! Så kul var det att jag ska dit imorgon igen. Men först ska jag dansa med Susanne, Anna och några av deras kompisar. Ska bli spännande att se hur detta går då jag redan börjat känna av träningsvärken från min promenad imorse.

Nu har ni fått er en liten uppdatering!
Jag tror jag ska gå ner och se om erik börjar bli beredd på att dra sig till sängen, men jag tror inte att så är fallet.
/ A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela