andreakarolina

Kärlek

Publicerad 2010-07-24 20:04:55 i Lappen och Flickan,

Nu har jag varit hemma själv i 1½ vecka, kanske egentligen inte så farligt men jag saknar min älskling något enormt.

Även fast jag tycker att det är nyttigt, att vara ifrån varandra ibland. Att få sakna, längta och minnas allt som är så fantastiskt bra med sin älskling. Efter snart 4 ½ år tillsammans så behöver man det, minnas. Så att allt inte blir rutin och vardag.

Jag tycker att det är galet att jag efter så många år fortfarande lär känna honom, nya delar av honom och nya sidor att älska. Att jag fortfarande utvecklar min kärlek till honom. Att jag bara blir mer kär, det avstannar inte. Det är nog därför han känns så rätt och att prat om framtiden inte längre skrämmer mig. Kanske är det dumt att jag plötsligt börjat drömma om framtiden, när jag inte vet vad den kommer innehålla eller om den ens kommer finnas. Men jag har spenderat så många år med att vara rädd för vad framtiden innebär, rädd för att dö ung precis som mamma, rädd för att förlora nära och kära och det får vara nog nu. Jag har hittat personen som gör mig så trygg att jag vågar längta till framtiden, till det som kommer. Kanske blir fallet desto värre om någonting händer med den framtiden, men den framtid som vi drömmer om tillsammans är värt det.

Imorgon kommer han hem, jag längtar!



Puss A.

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-07-26 09:24:21

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawwwwwwwwww!!!



<3

Postat av: Dirty Ester

Publicerad 2010-08-18 15:51:53

vad fint! you go girrl!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela