andreakarolina

Jag undrar...

Publicerad 2010-05-26 15:13:11 i Allmänt,

Hur vissa bara verkar lyckas få till det, med allt. Lyckas känna sig snygga och lyckade varje dag, lyckas med uppsatser och skola, lyckas bolla förhållanden och vänner, lyckas träna, äta och vara smala, lyckas hitta en balans, lyckas lita på vad man vill, lyckas våga fråga, lyckas våga hoppa?

Eller är det bara det att de lyckas ställa upp en sådan där fantastisk fasad, att de lyckas grundlura alla i sin omgivning om att deras liv är så bra och välbalanserat. Är det så att de faktiskt också ligger och gråter kudden blöt utan någon egentlig anledning. Har magkattar från helvetet fast de inte är särskilt gamla eller har ett stressigt jobb och femtielva barn. Är det någon mer i hela världen som är som jag och inte klarar av. Inte riktigt lyckas och aldrig riktigt vågar säga: SÅHÄR VILL JAG!

Fan vad det måste vara jobbigt för mig att vara JAG, tänker ni och skruvar på er. Alltid så jävla stressad, saker överallt och dammråttor som tar över. Fan vad jobbigt det måste vara, att inte klara det vi andra klarar varje dag, och så fyrar ni av ett leende mot mig i allra högsta välmening, innan ni skyndar bort härifrån så att ni inte blir smittade.

Jag har det ju JÄVLIGT bra egentligen, har ingen anledning att vara nere. Men jag mår inte bra, hittar ingen balans. Ena stunden är jag svin glad och andra stunden är jag en pöl på golvet av förtvivlan, stress och slem. Jag HATAR den där pölen. Hur den äter upp mig, suger upp allt ont, allt negativt och vältrar sig i det. Pölen breder ut sig över allt jag har och det blir blött och jävligt var jag än är.

Önskar ibland att jag kunde ta mig i kragen, bygga upp min fasad igen och bli en FANTASTISK människa som klarar allt. En sån som man vill gifta sig med på direkten, en sån som man vill ha som pluggkompis, en sån som man vill komma hem till för att lägenheten ser ut som en satans katalog. En riktig jävla MARTHA STEWART.

Jag önskar att insidan av mitt huvud inte var som plockepinn som ständigt rör sig.
Eller som ett pussel där ingen bit hör ihop.


Är detta bara jag?

A.

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-05-26 15:51:32

Du är så förjäkla söt du min älskling! Du är ju allt det där! Ibland rasar allt och det blir kaos, men det blir det ju för alla! Det är inte bara du, tror inte det finns någon som är så "perfekt" och finns det det.. hur kul är den människan? Du är ju perfekt som du är, alla dina små sammanbrott och alla dina skratt och påhitt och ideér och värmade ord och allt som är du, det är ju det som gör dig, och som gör att vi alla (vi är många) älskar dig! :D



Du skriver fantastisk bra också, även om du är lite deppig just nu men du skriver så man verkligen förstår hur du känner. Och man, eller jag ska skriva jag, känner igen mig precis :) Men sen är vi ju lika som blåbär också på många sätt :P



Men skrubba bort slemmet, sträck på dig, och älska allt med dig själv! Jisses så jag predikar på! men du förstår vad jag menar ;) Me like you görl! :)



<3

Postat av: anouk - Gravid

Publicerad 2010-05-27 10:00:36

Det är INTE bara du. Jag har också alltid varit förkrossad av hur bra det verkar gå för alla andra. i Skola, jobb, träning, hobbys osv osv. HUr de lyckas hålla en kontinuerligtet och rutin på saker. Jag står fortfarande förundrd till detta.



Vatrför är det så svårt för mig med vissa saker som alla andra verkar ha så lätt för? Men... Man får trösta sig att det nog är så för många. fast på olika områden. attt man sen har en ökad sårbarhet hjälper ju dock inte en på traven, men kan ju ändå förklara varför man ägnar så mkt tid och energi på de tankarna.



Tack. Men jag tror jag ändrar headern ändå. känns för anonym tycker jag=/

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-28 18:22:21

Nej, det är INTE bara du..

Postat av: Kadri

Publicerad 2010-05-30 12:20:29

hos många är det nog bara en fasad. man vet aldrig vad som pågår bakom stängda dörrar

Postat av: Kickan

Publicerad 2010-06-08 13:52:27

Du är INTE ensam!!! Darling, älskar dig!!!Kunde lika gärna varit jag som skrev ditt inlägg!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela