andreakarolina

Helgen

Publicerad 2010-11-22 10:21:54 i Allmänt,

Vår helg började inte på det bästa sättet... Men jag tror att det kommer föra något positivt med sig. Mycket jobbigt blev sagt, men också nödvändiga saker. Både jag och Erik  behövde öppna ögonen och titta på vårt förhållande och hur vi ska reda ut vardagen tillsammans. Efter en ganska tung torsdag där vi mest försökte trösta varandra såg vi till att äta middag tillsammans på fredagen och för första gången på länge spenderades den inte framför tv:n utan vi lagade mat tillsammans och lyssnade på musik, supermysig fredagskväll alltså! I lördags träffades vi efter Eriks jobb och gick på nya Harry Potter filmen, den var absolut en BRA start på sista filmatiseringen!! Längtar redan till nästa!! Men jag har börjat läsa böckerna igen så att jag inte får allt för mycket abstinens. Efter bion gick vi till Murasaki och åt sushi, kan verkligen rekomendera denna restaurang till alla som bor i sthlm eller som ska hit och hälsa på. Ligger på medborgarplatsen och det är den bästa sushi som jag smakat! I alla fall så hade vi verkligen en superkväll. Igår spenderades till en början i sängen med tv serier, tror inte vi gick upp förrän kl 15 :). När vi väl hade vaknat åkte vi till mediamarkt och köpte lite filmer och sedan till Maxi och storhandlade! Vi kom överens om att söndag blir maxi dagen för nu ska vi minsann börja veckohandla! Känns bra, blir så mycket lättare att påverka vad man stoppar i sig på det sättet och billigare blir det ju också förstås! Kvällen avslutades med Tacos och The making of Avatar! Hoppas vi lyckas hålla uppe vårt nya liv tillsammans, med mer kommunikation, middag tillsammans och veckohandling m.m.

Hoppas ni får en bra start på er vecka!! på söndag är det första advent och som jag LÄNGTAR!! På fredag ska jag börja julpynta! Love it!

Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela