andreakarolina

- 1 kg

Publicerad 2010-09-10 10:00:05 i Allmänt,

hahaha vad skönt att se att det blir någon skillnad. Väger nu ett kg mindre än i måndags när jag började med nya maten. Det har faktiskt gått riktigt bra att ändra på matvanorna, kanske för att det är "riktig" mat och att jag blir mätt på den. Är alltså inte sugen på en massa annat mellan målen. Jag gör egentligen samma mat som innan men har bytt ut kolhydraterna mot grönsaker och använder inte lättprodukter utan mellanmjölk och vanlig creme fraiche. Har även testat att ha i grädde i maten och frukost smoothien, något jag har lite svårt för så jag änvänder mindre än vad som står i recepten. Igår kväll när vi grillade hade jag tsatziki till istället för bearnaise som jag skulle haft i vanliga fall.


Kvällsmat igår: Fläskfilé, grönsaker i ugn och tsatziki


Frukost idag:
Jordgubb och hallon smoothie
1 dl grädde (Nästa gång tänker jag ta dubbla yogurt istället)
1 dl yogurt
1 dl mjölk
1 dl bär (Jag tog mer bär, gillar när det är lite syrligt och bärigt)
Några isbitar (Eftersom bären var frysta struntade jag i isbitar)

Den blev god men för mycket gräddig smak... Jag tror mer på lite mer yogurt och mer bär. Blir nog lite mer fräsch smak då.

Frukost är det svåraste att variera. Blir mycket ägg just nu. Någon som har bra ideér på frukost utan kolhydrater??

Förlåt att det blir så mycket mat prat just nu... Men jag blir så inne i det nu i början innan det blivit en rutin.

Snart ska jag iaf iväg och träna för första gången sen förkylningen, det ska bli skönt! Sedan kommer fina Sara hit och äter lunch med mig och sen blir det till att plugga!

Imorgon fyller finaste katta år och hon ska firas!! Vi har köpt fin fin present ;)

Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela