andreakarolina

Mums!

Publicerad 2010-09-06 21:07:48 i Recept,

Ikväll blev det köttbullar med gräddsås och blomkålsmos. Riktigt GOTT och jag blev väldigt mätt. Orkade inte ens äta upp allt på tallriken. Rekomenderas starkt!


Recept:
Köttbullar:
600 g nötfärs
3/4 dl grädde (mjölk)
1/2 husk ( jag hittade inte det så jag fuskade och använde fiber havregryn)
en liten gul lök
salt, peppar och matfett

Brunsås:
1 msk tomatpuré
4 dl vispgrädde ( jag tog hälften mjölk)
2 msk kinesisk soja ( utan socker och med låg salthalt)
2 msk kalvfond, kan bytas mot stekspad (jag tog båda)

Blomkålsmos:
Ett stort blomkålshuvud
½-1 dl vispgrädde
3 msk smör
(jag använder culinesse, flytande matfett)
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 krm riven muskot

Dela blomkålen i bitar och koka den i ca 7 minuter, tills den är mjuk.
Mixa blomkålen och tillsätt grädde och smör till önskad krämighet.
(häll inte i all grädde på en gång då det lätt blir för rinnigt) Krydda med salt och peppar.
Receptet är för 4 personer.

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-09-10 08:18:44

Blomkålsmos ser gott ut! recept är efterlängtat raaaring! :D

liksom du! saknar dig! men imorgon ses vi! :D



pussss

Postat av: Katarina

Publicerad 2010-09-24 10:53:38

dääär är receptet! tjihu! :D

pusss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela