andreakarolina

the show must go on

Publicerad 2011-04-06 21:50:00 i Lappen och Flickan,

Jag sätter krokben för mig själv. Hela JÄVLA tiden. Jag försöker vara nöjd med det jag gör. Försöker hitta balansen, men den vill inte infinna sig. Jag skulle så gärna ligga på en strand just nu och bara lyssna på havet. Utan någonting som jag behöver göra. Läsa böcker för att jag vill läsa dem. Bara andas. Jag hoppas vår familjeresa blir av i sommar, Paris har ju blivit uppskjutet på obestämd framtid (men inom 2011) så det skulle vara skönt att iaf ha den resan att se fram emot. Jag är så otroligt glad över lägenheten, men det kommer bli otroligt mycket jobb och det är fortfarande mycket jobb kvar innan vi ens är där. Jag måste lyckas hitta lugnet i den här förändringen. Jag har så svårt för förändringar och ändå älskar jag dem. De positiva förändringarna alltså, det är ju de som för oss framåt. Den nya lägenheten och att flytta ihop på riktigt är precis vad vårt förhållande behöver. Vi har väntat på att ta nästa steg länge nog.

Om ca en vecka så firar vi 5 år tillsammans, 5 underbara år. 5 år där vi båda har vuxit och förändrats mycket. Trots att jag flyttade in hos Erik efter bara ett halvår, så är det först nu jag känner att vi flyttar ihop, på riktigt. Att det äntligen på boende-fronten blir jämlikt mellan oss. Det är något som blivit allt mer viktigt för mig, att vårt hem är lika mycket mitt som hans. Erik har gjort allt han kunnat för att jag ska vara en del av detta hem, så detta är absolut ingen kritik mot honom, det sätt han öppnat sitt hem till mig har varit helt underbart och jag har absolut känt mig hemma här. Men nu ska vi ÄNTLIGEN skapa ett hem från början, tillsammans.


Vet inte riktigt vad jag ville få fram med det här inlägget.. Behövde bara skriva av mig.

Godnatt A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela