andreakarolina

Blodgivare

Publicerad 2011-12-08 17:30:27 i Det Jag Mig Ingen,

En sak som gör mig otroligt glad just nu är att jag ÄNTLIGEN fått ta första steget mot att bli blodgivare. Jag har försökt bli det sedan jag fyllde 18 år, då gick det inte på grund av att jag vägde för lite, sedan för gick det inte för att mina blodådror var för små och jag fick rådet att komma tillbaka när jag fyllt 25. Nu har i alla fall högerarmen skärpt till sig och om jag har tur kommer det fungera att lämna blod från den. Vänsterarmen är fortfarande för mesig... För mig känns det otroligt viktigt att lämna blod eftersom mamma behövde ta emot blod när hon var sjuk och tack vare fantastiska blodgivare så var detta möjligt. Även min fina vän Kicki tog emot blod när hon var sjuk i Leukemi som liten. I Stockholm är det blodsbrist, det betyder att alla som behöver blod kanske inte får det! Jag vill inte att det ska vara så. För mig är det en självklarhet att man lämnar blod så länge som man kan och får, för jag vill att det ska finnas om jag eller någon jag älskar är i behov av det. Snälla, bli blodgivare du också! Det är inte en stor uppoffring att gå och lämna blod tre gånger per år. Tre gånger per år, räddar liv. Visst kan även du hitta tiden till det?

Puss A.

Kommentarer

Postat av: Evelina

Publicerad 2011-12-08 20:43:05

Hejja Hejja! :) Jag är också stolt blodgivare :) Syrran fick också höra att hon hade för små blodådror, men då kanske hon kan prova igen nu då, för det var ju ett par år sedan :))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela