andreakarolina

Reflektion

Publicerad 2012-08-09 18:35:50 i Det Jag Mig Ingen,


Foto av: Katarina Hansson
Vet ni vad, ibland när jag sitter och tänker på mitt liv så kan jag bli så full i skratt. Framförallt när jag jämför det som är med det jag trodde skulle bli. Jag skulle bli skådespelare (aldrig säga aldrig), leva bohemiskt konstnärsliv, vara smal som en sticka och leva på luft och kreativitet. Jag skulle ALDRIG vara tillstymmelsen till nära att kallas hemmafru, jag skulle vara politiskt aktiv och tuff, hård och intressant. Jag skulle aldrig berätta att jag gillade motsvarigheten till dagens Beyonce, jag skulle vara punk, metal och jazz. Allt på en gång.

Jag skrattar för att jag nu bor i min bostadsrätts 3:a, med min fästman och vår katt som jag kallar min bebis.
Ja, jag har blivit en sådan människa som kallar sitt husdjur för bebis (och behandlar/skämmer bort honom som ett barn)
Jag bakar muffins tills de sprutar ut ur öronen på mig och alla i min närhet, jag kokar gelé och gör lammstek (med rödvinssås från scratch)
Jag ska gifta mig innan jag fyller 30, jag vill ha ett hus på landet och alldeles för många djur.
Det bästa som finns är presentinslagning och julpynt.

Vissa saker hoppas jag fortfarande kunna genomföra, kreativiteten och bohemen har inte försvunnit helt. Men den har också tagit sig nya uttryck, jag kanske skulle kunna kallas hemmfru men jag gör det enbart för min egen skull. För lugnet jag känner när jag står där bland kastruller och vispar. För tryggheten jag känner när jag får komma hem till mitt alldeles egna hem. För kärleken jag känner när jag tittar på Erik och Puck. För lyckan jag känner när jag dansar så svetten stänker åt beyonce, när jag är hemma själv. För pirret som infinner sig i magen och bröstet när jag slår in paket och hittar nya julgransdekortationer.

Jag skulle inte byta bort någonting och det är det jag måste komma ihåg när måstena i mitt liv blir lite för svåra att hantera.


Puss A.

Kommentarer

Postat av: Fotograf Cecilia Möller

Publicerad 2012-08-13 16:33:54

Fint skrivet Andrea. Och tänk på vilken dunderfest det blir nästa sommar för er. Och för att fira er kärlek. WOHO! Fina bilder på dig också.

Svar: Tack så mycket! Ja det ska bli så sjukt kul nästa sommar!! :D Blir ju inte liiite sugen när jag ser bilderna på din blogg från Bjärka bröllopen! :)
Andrea Thelin

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela