andreakarolina

Förflutet

Publicerad 2012-05-16 17:32:39 i Det Jag Mig Ingen,

Att öppna banankartonger jag packade när jag skulle flytta hemifrån 2005, att hitta dagböcker och fotografier från då. Det gör mig tacksam för var jag befinner mig just nu. Att jag trots allt det som ligger i den där kartongen, är den jag är idag. Att jag överlevde. Att jag vann. Att jag fortsatte kämpa emot.

Det kanske låter överdrivet, men när jag läser min dagbok så förstår jag att det inte var självklart att jag skulle bli den leende, starka, lustfyllda kvinna som jag är idag. Det är svårt att läsa hur mycket jag har hatat mig själv. Att inse hur många år jag har slösat på att dömma mig själv. Samtidigt blir jag så jäkla glad, glad att jag även då hade en röst i mig som sa:
Det kommer att bli bättre
.
Tillslut kommer även du få känna dig värd livet.
Snart kommer monstren släppa och du kommer kunna andas igen.

Det har tagit så lång tid, för lång tid. Men jag tror faktiskt jag är där nu. Jag kan titta mig i spegeln och se en fantastisk människa titta tillbaka. Framförallt vågar jag se en framtid och att den kan innehålla precis vad jag vill.

Jag önskar att jag kunde gå tillbaka i tiden och krama den där lilla flickan som satt på sitt loft och höll på att gå under av sina tankar, sitt självhat. Berätta att du är inte ensam, du kommer hitta din plats, din röst och din anledning till att leva.

Jag är så stolt över lilla jag som trots allt vågade fortsätta framåt, som aldrig gav upp, aldrig stannade. Jag önskar bara att lilla jag kunde satt ord på allting till någon annan än en bok.

Tänk att lilla jag sitter här nu.
Att lilla jag älskar som jag gör
Att lilla jag ska få bli någons fru
Att lilla jag vet vem jag är
Att lilla jag är glad.


Tacksamhet, ordet räcker inte till men får duga.
Tack lilla jag för att du såg mig framför dig och kämpade med näbbar och klor.
Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela