andreakarolina

Små förpackningar av lyx

Publicerad 2013-08-10 12:42:00 i Allmänt, Bröllopsplanering, Förlovning, Tokiga och Underbara Familjen,

Sakerna, stora och små förpackningar av lyx, sånt jag aldrig unnat mig förut. Det jag har passerat med en axelryckning, inte tagit mig råd till, valt att prioritera annorlunda och samtidigt tittat avundsjukt på alla dem som faktiskt unnar sig så.
Det är en härlig känsla att ge allt det där till sig själv, skämma bort sig och visa att jag är viktig, för mig själv, något jag alltid haft svårt med. Det är sådär härligt jäkla materialistiskt och ändå bland det bästa jag gjort för min självkänsla. Det är ju såklart inte sakerna det handlar om, utan om att jag är värd det. Värd det där lilla extra som man bara unnar sig vid viktiga tillfällen. Då det är okej att köpa ett puder till värde av ett par skor, bara för att det fotograferas bra. Sminkaffärer som alltid har känts lite skrämmande och obekväma, som en kemilektion där jag inte hör hemma. Så står jag där, fortfarande otroligt obekväm och gör tafflande försök till att inte verka riktigt lika bortkommen som jag är och köper en burk med Dior. Den där känslan, när jag stoppar ner burken i väskan och går därifrån, som att jag bär på en hemlighet.
 
 
Och alla dessa saker, stunderna jag ger mig själv nu, hårfärg, ögonbryn, naglar, nattlinne vars tyg känns som en ljummen sommarmorgon, silkiga trosor, högklackade skor, papegojklänningen...
Bevis på att jag snart ska bli din fru.
 
 
Bilderna är från provsminkningen i min storasysters kök, veckan innan bröllopet. Nervositeten, spänningen och förväntan inför den stora dagen rusade som galna myror i hela min kropp. Men mina systrar fanns där och lugnade mig, vad hade jag gjort utan er?
 
Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela