andreakarolina

55 mil av kärlek och minnen

Publicerad 2013-12-12 10:20:35 i Allmänt, Fru Thelin, Lappen och Flickan, Tokiga och Underbara Familjen,

Jag sitter på den där bussen som tar mig de 55 milen upp till Norrlandsfamiljen.  Och jag tänker på första gången jag satt på den här bussen, för snart 8 år sedan. Hur mycket som har hänt, hur många gånger jag åkt den här sträckan nu. Då var Övik bara ett av stoppen på väg upp till min syster i Piteå och jag var sådär nykär och pirrig som man är när det där som hänt inte ännu fått ett namn men är på väg att bli något underbart. Jag hade fått den där pussen på snaps, jag hade legat i hans armar och tittat på trolltyg i tomteskogen och jag hade inte ännu berättat för någon hur jävla tok-kär jag faktiskt blivit av att bara titta in i hans ögon igen. 
Bussen hann inte ens komma förbi Gävle innan jag frågat om jag fick komma helgen efter igen. Och när vi pausade vid tönnebro så sa jag för första gången de där orden: jag tror jag är kär. 
Vi har flyttat ihop, köpt en lägenhet, förlovat och gift oss. Och vi har åkt den här sträckan fler gånger än jag kan räkna. Övik har blivit min stad, jag vet var fiken ligger, vilken som är min favorit affär, hur mysiga sommarkvällarna är i Näset och var du härjat runt när du var ung. Kanske hamnar även vi där tillslut och får se våra barn åka iväg på moppen mot stan, det är det som är det härliga med oss, vi har hela jäkla Sverige som hem och vem vet var vi hamnar? Det viktiga är att vi har fantastisk familj att alltid åka till och de här 8 åren har gjort mig så mycket rikare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela