andreakarolina

6 månader

Publicerad 2013-01-13 22:22:00 i Bröllopsplanering, Förlovning,

Idag är det 6 månader kvar till bröllopet. Jag har legat i stort sett hela helgen med magkatarr... Undrar om det finns ett samband? Ikväll så har vi suttit och renskrivit gästlistan, vi får vara 80 personer i slottet, det borde ju inte vara några problem. Jag menar, 80 personer är ju mycket! Men vi har svårt att få ner det till 80 personer och vi vill inte stryka någon. 80+ personer som känns precis lika viktiga på vår stora dag. Å ena sidan så är vi ju väldigt lyckligt lottade som har så många människor som vi bryr oss om i vårt liv. Men vi får inte vara fler än 80 st, det påpekades flertalet gånger när vi bestämde lokal, det finns inget svängrum. Så det har vi stångats med ikväll, vilka av alla älskade familjemedlemmar och vänner ska vi dela vår dag med? Piece of cake...INTE.
 
Tidigare idag var vi hos våra vänner och firade Sveas 3 årsdag, tänk att det är 3 år sedan jag och Erik tog hand om storasyster Asta medan Jens och Teresia var på BB. Och när vi gifter oss kommer tredje lilla Granlunds barnet vara med oss. Teresia är grym på att göra inbjudningskort och hade en genomgång om papper, dekorationer och tillbehör. Hon erbjöd sin pysselhörna åt oss och så fort vi köpt materialet så ska vi dit och skära papper och diskutera dekorationsplaceringar. Jag gillart och Erik hummar och ser lite svettig ut.
 
6 månader alltså.
Vi har bokat kyrkan och festlokal. Bröllopsklänningen är på gång hemma hos Anja och Pappa, dekorationer börjar fyllas på här hemma, prästen har mailats och cateringen preliminär bokats. Nästa steg är att göra och skicka inbjudningskorten och börja fixa med bröllopsbuketten med Freja!
 
Första kyssen skärtorsdagen 2006
 
2013 Baby!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela