andreakarolina

Lyckan i vardagen

Publicerad 2013-05-19 22:34:31 i Allmänt, Bröllopsplanering, Lappen och Flickan, Renovering, Tokiga och Underbara Familjen,

 
Helgen har varit väldigt lugn och ändå produktiv. I lördags var det städdag i vår föreningen och jag var ute och oljade sandlådor, staket och bänkar i några timmar. Sen tittade vi på hockey så fort som Erik kommit hem. Efter det blev det Eurovision och mys med Puckskrutt. Jag fick ett tråkigt besked från Freja, vilket resulterade i tårar och übersaknad efter min fina vän, jäkla tur att vi ses på torsdag!! Hon kommer inte kunna vara med på min möhippa (ja, den jag inte vet när den är!) så hon var otroligt hemlighetsfull och det enda jag fick veta var att hon inte kan. FAN också. Men vi ska ha en egen mini möhippa bara hon och jag istället så det fär väl gå ;) Jag räknar vår Paris resa som en möhippa i sig också. På tal om möhippan, jag är så galet nervös och håller på att bli tokig av att alla vet något jag inte vet. Väldigt bra träning i att släppa kontrollen, för ett kontrollfreak som jag. Puh.
 
Idag har vi rivit ett av våra förråd på uteplatsen och fick som tur var lov att slänga skräpet i containern från städdagen. Erik har påbörjat rivningen av trallen också, jag LÄNGTAR tills vi är klara och vår uteplats inte längre ser ut som ett skrotupplag. Jag har precis skrivit klart alla placeringskort på datorn så nu skär erik till dem samtidigt som vi tittar på VM finalen. Livet alltså, jag älskar vardagen i det.
 
Veckan kommer att bli galen. Jag kommer jobba över massor och på torsdag ska vi visa upp en musikal som barnen har gjort. Så fort den är slut ska jag härja ner till Linköping och krama Freja, sy bröllopsklänning med Anja, mysa med Pappa, Farmor, Anja och Filippa och inflyttningsfest hos Freja med Erik.
 
Vad gör vi? Nu kör vi!
Puss A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela