andreakarolina

För mycket.

Publicerad 2013-10-18 18:30:00 i Det Jag Mig Ingen,

När det blivit för mycket. Inte av något speciellt utan för mycket av allt. Det kom ikapp mig inatt, när jag låg där och räknade hjärtslag. Den här veckan och hur den började har slagit hårdare än jag trodde. Jag trodde att jag lyckades skaka av mig alla de där obehagliga känslorna som fick nytt grepp om min själ där på sjukhuset. Den där JÄVLA patientskjortan som slungade mig tillbaka till mitt 11-åriga jag och köksredskap och händer som tvättas i läkarsprit gång på gång och en mamma i patientkläder och fluffiga strumpor som senare krympte till en 11 årings storlek i tvätten. Det tog luften ur mig och jag har inte fått tillbaka mina andetag. De fastnade där inne i magnetröntgen-röret mitt i första "andas in-Andas ut-Håll andan" 
Jag är så trött och jag har fastnat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Andreakarolina

26 år, fru, förskolepedagog, student, kreativ, flummig och catlady. Välkomna in till min lilla hörna av internet, här får ni läsa mina tankar och funderingar kring livet. Just nu kretsar mycket kring vårt bröllop i sommar. Planering, klänningstankar och längtan efter att bli en familj på riktigt. Hoppas att ni ska trivas härinne! Puss A.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela